Grupa robocza
Efektywność w marketingu
Grupa Efektywność w marketingu zajmuje się przeglądem istniejących KPI (Key Performance Indicators) w marketingu oraz wypracowaniem wspólnych standardów dla branży reklamowej. Celem grupy jest ujednolicenie mierników efektywności, co umożliwi lepsze porównywanie wyników kampanii marketingowych oraz wyciąganie bardziej spójnych wniosków na temat skuteczności różnych działań. Grupa korzysta z doświadczeń międzynarodowych organizacji, takich jak WFA i Sveriges Annonsörer, a także czerpie inspiracje z systemów certyfikacji KPI, które funkcjonują na innych rynkach.
Grupa stworzyła Model Efektywności Marketingowej - MEM zawierający ramowy podział KPI efektywności marketingowej, ich grupowanie oraz definicje. Ma on charakter porządkujący, uwspólniający a jednocześnie pozwala na swobodne wykorzystywanie poszczególnych miar.
CELE GRUPY:
- Przegląd istniejących KPI w branży marketingowej
- Ujednolicenie standardów pomiaru efektywności w marketingu
- Zbudowanie modelu MEM
- Stworzenie systemu treningów modelu efektywnościowego
- Wprowadzenie systemu certyfikacji KPI opartego na międzynarodowych standardach
LIDERZY GRUPY:
Monika Kochanowska (PepsiCo)
Tomasz Chmielewski (Bolton)